a la sandra förstås. :)
 
Ser klassisk ut men innehåller lite annat gott och är glutenfri. 
 
 
Glutenfri tårtbotten:
 
3st ägg
3dl socker
1 dl varmt vatten
3 dl mjölmix (glutenfri)
1tsk bakpulver
 
Sätt ugnen på 175-200 grader. Bröa en form (ca  24sm). 
Vispa ägg och socker vitt och pösigt. 
Varva sedan det varma vattnet med mjölet och bakpulvret. 
Rör om smeten så att den får en jämn konsistens utan klumpar. 
 
Grädda ca 30-40 minuter. 
Låt svalna, stjälp upp den och dela den slutligen i tre delar. 
 
Fyllning:
Jag fuskade och köpte färdig lemoncurd som jag blandade med lite vispad grädde till första lagret. Använd hälften grädde hälften Lemonvurde. Jag blandade ca 1 dl grädde och lika mycket lemoncurd.
Till lager nummer två blandade jag lika delar grädde med lika delar åkerbärssylt.
 
Tårtan toppede jag med vispgrädde och jordgubbar. 
 
MUMMA!!!

Kommentera

Publiceras ej